Met oog voor de stad en hart voor de student
Logo

PERSBERICHT: Haagse Studentenvakbond is ontstemd over verdwijnen kritisch hogeschoolblad

15 mei 2014

DEN HAAG – 15 mei 2014 – De Haagse Studentenvakbond is verontwaardigd over het besluit van de Haagse Hogeschool om te stoppen met het hogeschoolblad H/Link. Uit interne berichtgeving blijkt dat de laatste papieren editie van het blad verschijnt op 12 juni 2014. De Haagse Studentenvakbond vindt dat een onafhankelijk hogeschoolmagazine meerwaarde biedt voor de student.

H/Link magazine is een hogeschoolblad voor studenten en medewerkers dat fungeert als platform voor informatie, interactie, kennisdeling en discussie. De afgelopen periode zijn er kritische artikelen verschenen over verschillende dossiers. Een voorbeeld hiervan is de ongelijke behandeling van studenten op de opleiding Bouwkunde van de Haagse Hogeschool. In de meest recente editie van het hogeschoolblad stond een artikel over een veelvoorkomende klacht van studenten dat de ICT-faciliteiten niet goed functioneren.

“Het ziet er naar uit dat een kritisch hogeschoolblad de mond wordt gesnoerd door de onderwijsinstelling. Aangezien de Haagse Hogeschool pretendeert studenten op te leiden tot kritische wereldburgers ben ik verbaasd over dit besluit “zegt Jemal Mohamed, voorzitter van de Haagse Studentenvakbond.

De beslissing om de stekker uit een kritisch blad te trekken wekt de indruk dat kritische berichtgeving minder op waarde wordt gesteld aldus de Haagse Studentenvakbond.