Met oog voor de stad en hart voor de student

PERSBERICHT: Haagse Hogeschool speelt in op groei studenten

2 februari 2016

Den Haag – 2 februari 2016 – De Haagse Hogeschool trekt 40 miljoen euro uit voor extra docenten. Hiermee speelt de hogeschool in op de groei van het aantal studenten en het hoge aantal uitvallers.

De Haagse Hogeschool presteert wat betreft het aantal uitvallers slechter dan gemiddelde hogescholen in Nederland. Het aantal studenten op de Haagse Hogeschool is de afgelopen tien jaar bijna verdubbeld. Bestuursvoorzitter Leonard Geluk geeft aan dat de opleidingen die kleinschalig zijn gebleven met aandacht voor de student, het beste presteren. Om de groei van het aantal studenten bij te benen en te zorgen voor kleinschalige opleidingen is het dus noodzakelijk om extra docenten aan te nemen.

De Haagse Studentenvakbond is erg positief over het feit dat het bestuur van de Haagse Hogeschool heeft besloten om te investeren in extra docenten. “Het aannemen van meer docenten betekent dat het bestuur erkent dat kleinschaligheid belangrijk is om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen. Extra docenten zorgt ervoor dat de huidige docenten meer tijd kunnen besteden aan individuele begeleiding en dit leidt tot betere prestaties”, aldus Evelien den Boer (vicevoorzitter Haagse Studentenvakbond).